UMRAH :)

Assalamualaikum blogger! :)

So dah lama tak bercerita kat sini kan
Hihi banyak benda nak cerita ni
Harap semua orang sanggup baca cerita remeh aku ni

30Nov haritu aku sekeluarga pegi umrah
Alhamdulillah tak sangka dapat pegi tanah suci
So nak cerita sikit pengalaman kat sana
Tenang wei kat sana seronok dapat buat ibadah kat sana

Bila kau pegi sana kau rasa semangat nak buat ibadah
1st time aku jejak madinah, aku rasa sebak sangat
Bila tengok kaabah lagi lah sebak sampai tak tahan airmata
Kat sana mcm mcm ragam orang kau akan nampak
Kelakar pun ada gak bila tengok ragam dorg

Bila kat sana org kata percakapan, hati kena jaga bebetul
Sebab salah cakap je Tuhan bayar cash kat situ
Ada one day tu dalam masjid nabawi ada org arab ni panggil aku
Dia suruh aku mengaji, tasmik katanya haha
Kalau salah dia betulkan bacaan aku. Fuh pengalaman wei
Duduk dalam masjid mcm mcm rezeki dapat wei
Orang arab ni suka bagi makanan, sedap2 makanan dorg
Cake dorg sedap gilaaaaaa !

Bila sekali kau jejak kat tanah suci tu
Mesti kau akan cakap tiap tahun nak gi tanah suci tu
Dan aku pun berharap dapat pegi lagi tahun depan
Kalau dapat pi dgn husband pun lagi syiokkk :p







No comments:

Post a Comment